Veelgestelde vragen

Waar kan ik als klant op rekenen? Wijn bestellen kan al bij Prinschenhof Wijn sinds 2003 (voorheen via Clubwijn):

- prijzen inclusief BTW
- géén bezorgkosten boven € 75,00
- eenvoudige betaling
- wij streven naar levering binnen 5 werkdagen (indien op voorraad)

Uitlevering vindt plaats na betaling tenzij anders is overeengekomen.

 

Is de wijn altijd van het jaartal dat ik bestel? Ondanks onze constante zorg en aandacht voor deze website kan het toch gebeuren, dat niet het juiste jaartal van een wijn wordt vernoemd. Wij bewaken dit zo goed mogelijk, maar verzoeken je nadrukkelijk aan te geven als je een specifiek jaartal wenst te ontvangen. Als je dit NIET aangeeft gaan wij ervan uit, dat je geen probleem hebt om een afwijkend jaartal te ontvangen.


Zijn de vermelde prijzen inclusief BTW? Alle vermelde prijzen zijn inclusief BTW.


Is er een minimale bestelhoeveelheid? Een bestelling bestaat altijd uit één of meer dozen. Een doos bestaat doorgaans uit 6 flessen, maar in een beperkt aantal gevallen geven wij aan, dat je per fles of per 3 flessen kunt bestellen.


Worden er bezorgkosten in rekening gebracht? Bij bestellingen beneden € 75,00 brengen wij een bijdrage (€ 7,95) in de bezorgkosten in rekening. Dit is een bijdrage in de bezorgkosten die in werkelijkheid veel duurder uitvallen. Indien hiervoor aanleiding is, bijvoorbeeld bij levering op een moeilijk bereikbare locatie zoals de eilanden, zullen wij aparte afspraken maken over de bezorging en de transportkosten. De kosten voor bezorging worden in de order automatisch opgeteld bij de productprijzen. Wij versturen geen pakketten naar postbussen. 


Leveren jullie ook buiten Nederland? Momenteel is het niet mogelijk om wijn te leveren buiten Nederland.


Wie regelt de bezorging? Prinschenhof Wijn levert alle wijnen via Flespakket.nl, dat is onderdeel van PostNL. Voor de verpakking en verzending van de wijn maken wij gebruik van speciaal ontworpen wijndozen van Flespakket. Deze bieden extra bescherming aan de bestelling. In enkele gevallen, bijvoorbeeld wanneer het levering in omgeving Haarlem betreft, neemt een medewerker van Prinschenhof Wijn de bezorging op zich.


Na hoeveel werkdagen kan ik de wijn verwachten? Wij streven ernaar, na ontvangst van je betaling, de wijn binnen 5 werkdagen af te leveren. PostNL levert van maandag tot en met zaterdag. Op zon- en feestdagen vindt er geen levering plaats.


Indien je niet aanwezig bent op het moment dat PostNL bij je aan de deur staat met je bestelling, zal geprobeerd worden je bestelling bij de buren af te geven. Als zowel jij als de buren niet thuis zijn, zal de volgende dag nog een poging worden ondernomen. Lukt het dan nog steeds niet om de wijn te bezorgen, dan zul je een briefje in de brievenbus vinden met het verzoek de wijn zelf af te halen bij het dichtstbijzijnde pick-up point. Hier kan de wijn tot drie weken na de bezorgdatum worden afgehaald.

 

Hoe kan ik wijn bestellen? Je kunt wijn in je winkelmandje plaatsen m.b.v. de button bestellenAlle bestelde wijnen worden in je winkelmandje geplaatst, waarvan je de inhoud kunt bekijken m.b.v. de button winkelmandje rechtsboven aan de pagina. Als je bestelling compleet is kun je doorgaan door op Afrekenen te klikken, onder het gepresenteerde winkelmandje. Volg nu alle stappen in het bestelling proces door of in te loggen wanneer je al een account hebt aangemaakt, of door een account aan te maken met je adresgegevens etc. Wanneer de bestelling is voltooid, ontvang je automatisch een email ter bevestiging van je bestelling.

 

Hoe werkt de betaling? Op dit moment hebben wij alleen iDeal als betaalmogelijkheid. Je wordt automatisch doorgelinkt naar iDeal en kunt hier aangeven bij welke bank je een rekening hebt. Mocht de iDeal betaling om welke reden dan ook niet zijn gelukt, laat dit ons dan weten via WhatsApp of email. Wij zullen dan z.s.m. een email met ons bankrekeningnummer sturen zodat de betaling op die manier alsnog gedaan kan worden. Binnenkort kun je ook via Mastercard en Visa betalen.

 

Kan ik onjuistheden en fouten op de website aan jullie melden? Indien op de website onjuistheden staan vermeld, stellen wij het op prijs indien je ons daarvan in kennis stelt. Wij zullen dit zo spoedig mogelijk verhelpen. Deze onjuistheden kunnen voor ons aanleiding zijn de bestelling niet uit te voeren.

 

Uitverkocht? Aangezien wijn een beperkt leverbaar natuurproduct is kan het voorkomen dat deze is uitverkocht


Kan ik de wijn retourneren? Alle gekochte wijn bij Prinschenhof Wijn kan binnen 14 dagen worden geretourneerd.


Wanneer je wijn retour stuurt, zullen wij, na ontvangst van de retourzending binnen 10 werkdagen, het aankoopbedrag aan je terugstorten. 
De kosten van een retourzending zijn geheel voor rekening van de afzender en worden derhalve niet door Prinschenhof Wijn vergoed. 

Retourzendingen worden alleen als volgt in behandeling genomen: Ga op de website onder “Klantenservice” naar “Retourneren” en vul het retourformulier volledig in. Vul ook graag de reden van retourneren in.

Verpak de wijn in originele verpakking dusdanig dat beschadiging bij terugsturen wordt vermeden. Zorg voor voldoende frankering. Ongefrankeerde pakketten worden niet geaccepteerd.

Producten kunnen gefrankeerd worden geretourneerd naar onderstaand adres:
Wijnhuis Prinschenhof
Frans Naereboutstraat 17
1971 BM IJmuiden

Het pakket moet binnen 7 dagen na de aanmelding via het retourformulier op de website bij ons binnen zijn. Als het na die termijn binnenkomt kunnen we de retourzending niet meer accepteren.

 

Kan ik contact met jullie opnemen? Voor meer informatie verzoeken wij je contact met ons op te nemen. Dit kan per email via info@prinschenhofwijn.nl of telefonisch via 06 2326 9000. Wij geven grote voorkeur aan contact via WhatsApp! 


Kan ik mij aanmelden voor jullie nieuwsbrief? Je kunt je onderaan de pagina aanmelden voor onze nieuwsbrief. We zullen je dan regelmatig een nieuwsbrief sturen. Indien je hier geen prijs meer op stelt kun je jezelf ten alle tijden afmelden voor de nieuwsbrief. Wij verwijderen je dan uit ons bestand.